13 de febrer 2008

L'EDUCACIÓ DE TOTS I PER A TOTS

Aprofitant que el tema de la setmana és la vaga de professorat convocada unitàriament per a tots els sindicats representatius de l’ensenyament públic, us volem fer unes consideracions respecte de l’educació i de com pensem que s’haurien de resoldre molts temes que ara són a la palestra.

Que l’educació és primordial i marca el pols d’un país, que els nostres nens i nenes són el nostre futur, això ho sabem bé la gent de les nostres contrades, on durant un temps i no fa tant, varem assistir al tancament de moltes de les nostres escoles per falta de nens, fet que dibuixava un pobre esdevenidor per a les comarques de muntanya.

Avui, malgrat les mancances en comunicacions, noves tecnologies, dificultats afegides per la nostra situació a l’accés a la formació...., els muntanyencs hem apostat per viure i treballar a les nostres comarques, però en consonància als temps en que ens toca viure, volem una educació moderna, que tingui en compte la realitat social d’avui.

Des de CiU hem assolit un compromís per a l’educació apostant per un model educatiu de qualitat que garanteixi la igualtat d’oportunitats.
Proposem un pacte d’Estat per a l’educació, que impliqui, com no podria ser d’altra manera, polítics, societat i professionals, amb uns efectes que durin més enllà de la legislatura.
Unes mesures de qualitat de l’educació a Catalunya, que passen per definir el model educatiu català bastint el sistema educatiu, en llengua i continguts.
Un tractament prioritari dels alumnes on es garanteix les competències bàsiques essencials per al seu progrés. Gratuïtat real de l’educació dels 3 als 18 anys.
El model educatiu de CiU és fonamenta en el fet que tothom tingui dret a l’educació i en la llibertat d’elecció de centre, d’acord amb el seu ideari i projecte educatiu.
El professorat com a cor de l’educació amb formació inicial d’alt nivell, programes de formació continuada, pràctiques formatives que ens permetin tenir mestres ben formats, ben pagats i respectats, per a poder requerir al mateix temps uns bons resultats que garanteixin un bon clima escolar, una cultura del respecte, l’autoritat i la convivència.
Unes escoles responsables, avaluades, ben dirigides i gestionades en el centre del sistema educatiu.
Escoles que assumeixin els nous reptes d’aquests nous temps amb el coneixement d’una tercera llengua, com a mínim, introduint continguts digitals en català i incorporant programes específics per als alumnes d’incorporació tardana per tal que puguin introduir-s’hi amb normalitat a les activitats escolars.

Per tot això cal prioritzar l’educació en els pressupostos de la Generalitat i la implicació de les famílies (necessitat de conciliar horaris laborals), les administracions i el conjunt de poders públics i de les institucions privades de tot tipus amb incidència pública. La institució escolar és la institució principal, però l’escola no pot fer-ho sola. Depèn de tots.


1 comentari:

garmir ha dit...

Hola:
Encara que no sigui del Pirineu, aniré seguint aquest Blog doncs el trobo interesant.
L´educació ideal és aquella en la que els pares poden escollir centre i si el volen concertat doncs també concertat i privat, per aixó la Politica Educativa dels governs CIU fou bona.
Felicitats per el Blog.